Ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) όρισε τον οικονομικό ή χρηματοοικονομικό αλφαβητισμό ως «τον συνδυασμό συνειδητότητας, γνώσης, δεξιότητας, νοοτροπίας και συμπεριφοράς, απαραίτητα στοιχεία για τη σωστή λήψη χρηματοοικονομικών αποφάσεων με στόχο την επίτευξη της ατομικής χρηματοοικονομικής ευημερίας» (Atkinson and Messy, 2012).
Με πιο απλά λόγια, ο οικονομικός αλφαβητισμός είναι η ικανότητα των ανθρώπων ανεξαρτήτου ηλικίας να κατανοούν απλές οικονομικές έννοιες που συναντούν στην καθημερινότητα τους. Οι έννοιες αυτές αφορούν τον προϋπολογισμό, την ορθολογική διαχείριση των χρημάτων, τη φορολογία, τον πληθωρισμό, τις επενδύσεις, την αποταμίευση, τη διάκριση των οικονομικών κινδύνων αλλά και των ευκαιριών στην καθημερινή ζωή.
O ρόλος του σχολείου
Με την κατάλληλη χρηματοοικονομική επιμόρφωση από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ακόμη, μπορούμε να προσφέρουμε μια ασπίδα προστασίας στα μελλοντικά οικονομούντα άτομα, καθιστώντας τους πιο ώριμους και υπεύθυνους πολίτες. Η εκπαίδευση στα οικονομικά ζητήματα στα σχολεία προσφέρει τα εφόδια όχι μόνο για το παρόν αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζει τους μαθητές για την μελλοντική επαγγελματική τους πορεία.
Η εφημερίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) δημοσίευσε μια ενδιαφέρουσα έρευνα του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού η οποία υπογραμμίζει τη σημαντικότητα του χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού στη χώρα μας.
Η έρευνα αυτή μελετά τα επίπεδα χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού των νέων στην Ελλάδα το 2020, καθώς επίσης και τη σχέση μεταξύ του χρηματοοικονομικού αναλφαβητισμού και της χρηματοοικονομικής ευημερίας των νέων. Η έρευνα εστίασε στο κατά πόσο ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό των χρηματοoικονομικά αναλφάβητων νέων στη χώρα μας τη δεδομένη χρονική στιγμή μπορεί να ανταπεξέλθει σε έκτακτα χρηματοοικονομικά γεγονότα.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην διαδικτυακή εφημερίδα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Διαβάστε επίσης στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού τις δράσεις του για τη διάχυση των χρηματοοικονομικών γνώσεων σε παιδιά, εφήβους, γονείς αλλά και προς κάθε ενδιαφερόμενο.
Η ομάδα του ΑΟΘ Online, δεν έχει μόνο στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευόμενων για την προετοιμασία τους στις εξετάσεις. Μέσα από πολυετή εμπειρία και υπευθυνότητα εξασφαλίζει την ουσιαστική κατανόηση του κάθε αντικειμένου οικονομικού ενδιαφέροντος. Οικοδομεί τις απαραίτητες γερές βάσεις για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης που θα βοηθήσουν όχι μόνο στην προετοιμασία για τις Πανελλήνιες αλλά και σε μελλοντικές σπουδές στα οικονομικά ή οποιονδήποτε άλλο επιστημονικό κλάδο.